Ondernemen in Nieuw Overvecht

Situatieschets

Het bedrijventerrein Nieuw Overvecht staat voor veel Utrechters nog bekend als Autoboulevard. Dat imago is echter verouderd, er zijn veel innovatieve en diverse bedrijfstakken gevestigd in het gebied. Om dat beter over het voetlicht te krijgen is de hulp ingeroepen van de Vriendinnen van Nieuw Overvecht.

Opdracht

De vraag vanuit de gemeente Utrecht en de ondernemersvereniging Nieuw Overvecht (ONO) bestaat uit twee delen: 1) verbeter het imago van het bedrijventerrein 2) zorg voor meer interactie tussen de ondernemers zodat ze elkaar beter weten te vinden en er meer sociale cohesie ontstaat.

Resultaat

Sinds 2016 trekken we als Vriendinnen van Nieuw Overvecht regelmatig het gebied in. We spreken veel ondernemers, schrijven nieuwsbrieven en zorgen dat de website up to date is. Doordat we veel in het gebied aanwezig zijn weten we goed wat er speelt. We werken samen met lokale partijen zoals DOK030 om ook de voor ons minder makkelijke doelgroepen te bereiken. De ledenaantallen van ONO groeien gestaag en de ondernemers trekken steeds meer samen op. Het is en blijft een lastig terrein waar veel ondernemers vooral op hun eigen bedrijf gefocust zijn, maar met een lange adem zien we dat onze aanpak werkt.